روشنای آینده

روشنای آینده

می‌خواهند باور به آینده را تغییر بدهند

امید به خداوند سرمایه‌ی همه‌ی انبیای الهی و حرکت‌های توحیدی در طول تاریخ بوده است. از این‌رو امیرالمؤمنین علیه‌السلام،ناامیدی را بزرگ‌ترین بلا و آسیب معرفی می‌نمایند: «اعظم البلاء انقطاع الرجاء» و در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «ناامیدی قاتل صاحب خویش است.» به‌همین جهت هر جامعه‌ای برای رسیدن به اهدافش نیاز به انسان‌هایی با اراده‌ی قوی و امیدوار به آینده دارد. اگر یأس و ناامیدی که یکی از حربه‌های شیطان است گریبان‌گیر افراد این جامعه شود موجب آن خواهد شد که برای رسیدن به اهداف شک و تردید ایجاد شود و باعث شود برای ادامه‌ی رسیدن به اهداف تلاش و کوشش عمومی صورت نگیرد و چنین جامعه‌ای به پیشرفت قابل توجهی نخواهد رسید.

امید به خداوند سرمایه‌ی همه‌ی انبیای الهی و حرکت‌های توحیدی در طول تاریخ بوده است. از این‌رو امیرالمؤمنین علیه‌السلام، ناامیدی را بزرگ‌ترین بلا و آسیب معرفی می‌نمایند: «اعظم البلاء انقطاع الرجاء» و در حدیثی دیگر می‌فرمایند: «ناامیدی قاتل صاحب خویش است.» به‌همین جهت هر جامعه‌ای برای رسیدن به اهدافش نیاز به انسان‌هایی با اراده‌ی قوی و امیدوار به آینده دارد. اگر یأس و ناامیدی که یکی از حربه‌های شیطان است گریبان‌گیر افراد این جامعه شود موجب آن خواهد شد که برای رسیدن به اهداف شک و تردید ایجاد شود و باعث شود برای ادامه‌ی رسیدن به اهداف تلاش و کوشش عمومی صورت نگیرد و چنین جامعه‌ای به پیشرفت قابل توجهی نخواهد رسید.

جامعه برای رشد، پیشرفت، پویایی و... به امید نیاز دارد و باید آینده‌ی روشنی داشته باشد تا به حیات خود ادامه دهد و اگر این امید و آینده‌ی روشن کم شود و یا از بین برود آن وقت است که دچار اختلال و فروپاشی خواهد شد. اما برای اینکه چنین جامعه‌ای دچار فروپاشی نشود باید بستری مناسب فراهم شود تا یأس و ناامیدی از بین برود و امید جایگزین آن شود.

به‌عنوان مثال برای روشن‌تر شدن موضوع می‌توان دو نظام پهلوی و انقلاب اسلامی را با یکدیگر مقایسه کرد. در دوران پهلوی جامعه یک جامعه‌ای با آینده‌ی سیاه بود که مردم حق مشارکت و تصمیم‌گیری در آن را نداشتند و بدتر از آنکه خود حکومت وابسته به بیگانگان بود و به‌جای اینکه به دنبال رشد و بالندگی جامعه و اهداف خود باشد به دنبال تحقق اهداف کشورهای غربی بود. در مقابل چنین حکومتی می‌توان انقلاب اسلامی را مثال زد. انقلابی که بر پایه‌ی مردمی بنا شده است و مردم را در رأس می‌داند و همه‌ی تلاش خود را رشد و تعالی مردم و جامعه می‌داند. قطعا چنین نظامی مورد پسند واقع خواهد شد و مردم با توجه به همه‌ی دشواری‌ها، سختی‌ها و تهدید‌ها از سوی دشمنان نظام، لحظه‌ای دست از جهاد برای رشد و پیشرفت نظام برنخواهند داشت و از آن محافظت خواهند کرد.

یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه این نظام تبدیل کردن امید و روشن بودن آینده که باعث شوق مردم برای تلاش و مجاهدت می‌شود به تیره و تار کردن فضا و کاهش انگیزه است. دشمن به‌دنبال آن است که ملت ایران اعتمادبه‌نفس خویش را از دست بدهد تا دچار یأس و ناامیدی بشوند تا نتوانند قدرتمند شود. در همین زمینه رهبر انقلاب می‌فرمایند: «[می‌خواهند] باورهای این مردم را عوض کنند؛ هدف جنگ نرم، تغییر باورها است. باورها مثل چه چیزهایی؟...  باور به آینده؛ امید به آینده، باور به آینده، اینکه ما بالأخره اینجور خواهیم شد؛ این خواهیم شد؛ اینها خیلی مهم است. بنده بنشینم به مخاطب – که قبول هم می‌کنند- بگویم شما باید کاری کنید که پنجاه سال دیگر، چهل سال دیگر، هرکس بخواهد به پیشرفت‌های علمی دست اول دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی یاد بگیرد؛ این یک آینده است، یک آینده‌ی مشعشع است؛ این را جوان قبول می‌کند، می‌پذیرد، فکر می‌کند این کار شدنی است که واقعا شدنی است، قطعا شدنی است، [می‌خواهند] این باور به آینده را تغییر بدهند؛ [که] آقا فایده ندارد، آقا بیخودی حرکت می‌کنید. پس تغییر باورها، از جمله باور به آینده است.»
رهبر انقلاب با نگاه حکیمانه بارها در برابر توطئه‌های دشمن جهت دلسرد کردن و ناامید کردن مردم به سخنرانی پرداخته‌اند و آینده‌ی انقلاب اسلامی را روشن و درخشان معرفی کرده‌اند. به‌همین جهت و به‌منظور اهمیت موضوع، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی در این‌باره کتابی تحت عنوان «روشنای آینده»، که مجموعه بیانات رهبرانقلاب در خصوص آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی است منتشر کرده است.

کتاب «روشنای آینده» به‌طور جامع، وعده‌های رهبر انقلاب را در مورد آینده‌ی پیش روی ملت ایران و نظام اسلامی جمع‌آوری کرده است. کتاب در بخش اول به بررسی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی اختصاص یافته است. بخش دوم نیز به ظرفیت‌ها و امکاناتی می‌پردازد که دستیابی به آینده‌ای نورانی و متعالی را نشان می‌دهد. بخش سوم و چهارم کتاب به بررسی موانع درونی و بیرونی و همچنین به مسئولیت‌ها و وظایف می‌پردازد. بخش پنجم نیز بخش پایانی کتاب حاوی وعده‌ها و پیش‌بینی‌های است که در سال‌های مختلف توسط رهبر انقلاب بیان شده است.

در پایان مطالعه‌ی بیانات رهبر انقلاب در این کتاب نقش شایانی در روشن نمودن افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی در نظر مخاطب محترم خواهد داشت و همچنین او را نسبت به وظایف و نقشی که در تحقق آینده‌ی روشن و درخشان نظام اسلامی خواهد داشت آگاه خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب فوق می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir مراجعه کنند.
۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ جامع کتاب

بسمه تعالی
در این وبلاگ سعی می شود که انواع کتب
( مذهبی، رمان، اخلاق، فلسفه، ادبیات، شعر، منطق و ..) به علاوه ی پایان نامه ها و مقالات تخصصی در موضوعات مختلف، برای مخاطبان به اشتراک گذاشته شود..
تمام تلاش ما بر این است که فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق نشر را بر روی سایت جهت استفاده عموم قرار دهیم. در صورتی که کتابی را مشاهده نمودید که دارای حق نشر میباشد، از طریق بخش تماس با من به ما اطلاع دهید تا نسبت به حذف کتاب اقدام گردد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها